Zpráva o činnosti za 05/2014-05/2015
Zpráva představenstva o činnosti a hospodaření družstva za období 05/2014-05/2015:
Změny v členské základně a v orgánech družstva:
Členská základna:
V období od poslední výroční členské schůze v květnu 2014 došlo k jedné změně, a to k 1.9.2014. V souladu se zákonem č. 90/2012 Sb. a platnými stanovami družstva převedl pan Petr Ujec k tomuto datu svůj členský podíl na pana Štěpána Čermáka, a to včetně nájemního práva k bytu č.5 . Družstvo má i nadále 22 bydlících členů.
Orgány družstva:
K 30.4.2015 odstoupila z funkce místopředsedkyně představenstva paní Soňa Karlová; od 1.5.2015 je dočasně představenstvo dvoučlenné, a to: P.Janoušek a M.Janderová.
V kontrolní komisi k žádným změnám od poslední členské schůze nedošlo., funguje ve složení: P.Vaněk, K.Boušová, L.Motyková.
Pronájem bytu č.13:
V souladu se stanovami družstva a nájemní smlouvou požádal pan M.Rozsypal o prodloužení nájmu o další rok, tj. od 1.9.2014 do 31.8.2015; představenstvo vyslovilo s prodloužením souhlas.
Souhlasy s podnájmy v bytech členů družstva:
Pro rok 2014 a následně pro rok 2015 vyslovilo představenstvo v souladu se stanovami družstva souhlas s podnájmem pro byt č. 4, byt č.7 a byt č. 10 a byt č. 16.
Vyúčtování služeb spojených s užíváním bytu:
Všichni členové obdrží v nejbližších dnech souhrnné vyúčtování za služby spojené s užíváním bytu v roce 2014. Nedoplatky musí být vypořádány nejpozději do 31.7.2015. K témuž datu budou rovněž vyplaceny i případné přeplatky.
Výše nájemného a jeho včasná platba:
Je nutné přesně dodržovat jednak výši platby, stanovenou v platném Výpočetním listu, a dále měsíční platby provést nejpozději do 15. dne příslušného měsíce, tak jak je to stanoveno v nájemní smlouvě a ve Stanovách družstva. V případě nedoplatků je v souladu se Stanovami uplatňována penalizace.
Aby družstvo ukončilo resty z minulých let (tj. v účetnictví nakumulované přeplatky či nedoplatky na nájemném vzniklé tím, že členové družstva neplatili přesně předepsané částky stanovené ve Výpočetních listech), rozhodlo představenstvo učinit k 31.12.2014 tzv. pomyslnou "tlustou čáru", k tomuto datu provést konečné vyúčtování všech v minulosti vzniklých přeplatků a nedoplatků a do 31.7.2015 zajistit výplatu těchto přeplatků či vybrání těchto nedoplatků. Prakticky to znamená, že od 1.1.2015 začínáme s platbami nájemného dle platných Výpočetních listů tzv. "od nuly".
Revize a kontroly:
Od minulé výroční členské schůze byly v souladu s předpisy provedeny revize a kontroly těchto zařízení:
- revize hasících přístrojů – nezjištěny žádné závady
- kontrola rozvodu plynu –zjištěné drobné závady byly bezprostředně odstraněny.
- kontrola a servis výtahu – kontroly a servisní práce jsou průběžně prováděny v souladu se Smlouvou o rekonstrukci výtahu; činnosti zajišťuje pověřený pracovník firmy Ctibůrek-Výtahy s.r.o. Odborná zkouška výtahu byla provedena revizním technikem dne 8.9.2014.
Havárie a opravy:
V období 05/2014 až 05/2015 nebyly nahlášeny žádné havárie.
Rovněž nebyly prováděny žádné mimořádné opravy.
Montáž poměrových měřidel na spotřebu tepla:
V průběhu června 2014 byly na základě smlouvy s firmou TECHEM s.r.o. instalovány na všechny radiátory bytech indikátory tepla ITN data III s radiovým přenosem v celkové ceně 28.618,- Kč. Zároveň byla s touto firmou uzavřena smlouva o odečítací a rozúčtovací službě v ceně 4.323,- Kč za účtovací období.
Klec na kontejnerová stání:
Spolu s ostatními domy 1113, 1115 a 1116 jsme museli uzavřít s magistrátem smlouvu o bezplatné výpůjčce plochy pod popelnicemi do roku 2019 s možností prodloužení o dalších 5 let. Návaznou podmínkou bylo, že magistrát sice zajistí zbourání a likvidaci původního betonového přístřešku, ale domy 1113, 1114, 1115 a 1116 postaví na pronajaté ploše na svoje náklady nový zamykatelný přístřešek pro 4 kontejnery.
Proběhla výběrová řízení jak na zhotovitele základové desky, tak na dodavatele vlastní klece. Na uzavření obou těchto smluv muselo dojít ke shodě mezi všemi zainteresovanými domy. Pro nesouhlas zástupců domů 1113 a 1115 se nepodařilo představenstvu prosadit výrazně levnější nabídku na dodavatele klece. Byly proto nakonec uzavřeny tyto smlouvy:
- na betonový základ s firmou SHAFT STAVBY PRAHA s.r.o. (cena 49.300,- Kč)
- na ocelový přístřešek včetně montáže s firmou PH metal s.r.o. (cena 103724,- Kč).
Každému bytu byl přidělen jeden klíč ke speciálnímu zámku; případný další klíč lze zakoupit u pí Janderové za 95,- Kč.
Nová možnost připojení k internetu a kabelové televizi:
V posledním období se na družstvo obrátilo několik společností, že by nainstalovali v domě nové rozvody vysokorychlostního internetu a kabelové televize. Představenstvo vyhodnotilo spolu se sousedními domy jako vhodnou nabídku firmy PODA s.r.o. Ta na základě podepsané smlouvy s družstvem na své náklady zajistila instalaci kabeláže do všech pater s možností zvýhodněného připojení všech bytových jednotek. Součástí smlouvy je i internetové připojení aktuální kanceláře družstva za roční symbolický poplatek 1,- Kč.
V současné době lze tedy v domě využívat internet a kabelovou televizi od těchto společností: O2, UPC a PODA.
Drobná údržba:
Nadále platí, že veškeré drobné údržbové práce a opravy ve společných prostorách provádějí členové družstva svépomocí. Případný zakoupený materiál je pak na základě předložené účtenky zpětně proplacen. Pokud běžná oprava vyžaduje objednání řemeslníka, mají členové za povinnost o tomto kroku předem informovat některého z členů představenstva a vyžádat si jejich souhlas s výkonem i s formou úhrady. Pouze v havarijních případech není souhlas předem vyžadován.
Poškození fasády:
Zatím se představenstvu od loňské schůze nepřihlásil žádný dobrovolník z řad členů družstva, který by byl ochoten provést nátěr plochy pod okny bytu č.2, poškozené nasprejovaným nápisem.
O možnosti vyčištění tmavých fleků pod parapety, zejména v 6. a 7.patře, představenstvo s Ing.Žižkou (firma AC EXTREM) zatím nejednalo. Vše bude záležet na ceně.
Webové stránky družstva:
V souladu s požadavky zákona č. 90/2012 Sb., tj. Zákona o obchodních společnostech a družstvech, zřídilo představenstvo webové stránky družstva, kde jsou zveřejňovány důležité dokumenty a informace (Stanovy, pozvánky na členské schůze, zprávy představenstva, zápisy z členských schůzí).
Adresa stránek je: www.bdmilevska.estranky.cz.
E-mailová adresa družstva:
Elektronická korespondence s družstvem je zajištěna prostřednictvím e-mailové adresy: bdmilevska@seznam.cz. Veškeré zprávy došlé na tuto adresu jsou automaticky přeposílány na všechny členy představenstva, kteří zařídí (v souladu se svými kompetencemi) jejich vyřízení.
Členství družstva ve Svazu českých a moravských bytových družstev a PRAGOBYD:
Družstvo je od 1.5.2014 členem Svazu českých a moravských bytových družstev a společnosti PRAGOBYD. Poplatek za členství je 229,20 Kč/měsíc, tj. ročně 2.750,- Kč. Z členství plynou m.j. následující výhody:
- možnost bezplatného stahování vzorových dokumentů
- možnost využívání poradenských seminářů
- bezplatný odběr časopisu SČMBD (v tištěné i elektronické verzi)
- výhodné pojištění u Kooperativy (a to nejen domu jako celku, ale i jednotlivých bytových jednotek).
Nové pojištění domu:
V září 2014 ukončilo družstvo pojistnou smlouvu s Hasičskou pojišťovnou a uzavřelo na zbytek roku 2014 a dále na rok 2015 nové pojistné smlouvy s pojišťovnou Kooperativa, navazující na rámcové smlouvy SČMBD a PRAGOBYD s touto pojišťovnou. Pojistné zahrnuje: pojištění stavebních částí budovy do výše 42,8 mil.Kč, pojištění proti vandalismu, pojištění věcí v uzavřených společných prostorách, pojištění skel a pojištění odpovědnosti za škodu. Celková roční výše pojistného činí 14.654,- Kč.
V návaznosti na tuto smlouvu mají možnost jednotliví družstevníci uzavírat s pojišťovnou Kooperativa i individuální bytové pojistky se zvýhodněním až 30%.
Zajištění evakuační cesty přes střechu domu v případě ohrožení:
Znovu připomínáme, že pro případ ohrožení, kdy by nebylo možné k evakuaci osob použít schodiště, musí být umožněno opustit prostory domu přes střechu. I když střešní dveře a střešní poklop jsou z bezpečnostních důvodů trvale zamčeny, musí být klíče k těmto objektům trvale k dispozici pro případ nutné evakuace. Proto bude trvale havarijní souprava klíčů od střešního poklopu a dveří na střechu umístěna ve schránce na hasící přístroj v 6.patře.
Opravy omítek, malby a podlahových krytin na chodbách a schodišti:
Představenstvo si 19.3.2015 vyžádalo orientační nabídku a položkový rozpočet na opravu vnitřních prostor našeho objektu u firmy REBOS s.r.o. Tato firma provádí obdobné práce v objektu Pujmanové 877-889 a byla v rámci výběrového řízení provedeném samosprávou tohoto SV vyhodnocena jak co do ceny tak i kvality jako nejvýhodnější.
Nabídka pro BD Milevská 1114/32 obsahuje tyto práce: opravu omítek kolem oken, opravu povrchů stěn chodeb, opravu povrchů stropů chodeb, značení pater, sokly-marmolit, nátěry schodiště, výměnu PVC, nátěry zábradlí. Celková cena opravy (včetně 15% DPH) je dle této nabídky 517.000,- Kč.
Na tuto zásadní opravu by nutně musela navázat i výměna poštovních schránek.
Pokud dnešní členská schůze návrh na tyto stavební úpravy odsouhlasí, představenstvo následně vypíše vlastní výběrové řízení a po jeho vyhodnocení a zhodnocení finančních možností družstva svolá mimořádnou členskou schůzi.
Hospodaření družstva v roce 2014:
V souladu s mandátní smlouvou předala Agentura Byt představenstvu družstva účetní závěrku družstva za rok 2014. Závěrka byla jednak předána k posouzení kontrolní komisi družstva a dále zaslána e-mailem jednotlivým členům družstva.
Stav bankovních účtů a pokladní hotovost ke dni 30.4.2015:
Stav na běžném účtu u ČSOB: 151,6 tis. Kč
Stav na spořícím účtu u ČSOB: 756,3 tis. Kč
Pokladní hotovost (zaokrouhleno): 4,4 tis. Kč
Fond oprav:
Stav FO k 31.12.2014: 613,9 tis. Kč
Zpracoval: Ing. Petr Janoušek, CSc. – předseda představenstva
V Praze dne 10. května 2015